DOA KU

Bismillah,

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Berkat junjungan Nabi Muhammad S.A.W. serta para sahabatnya.

Wahai Allah, Ampunilah Dosa Kedua Ibu-BapaKu, Dosa Kedua Ibu Bapa MertuaKu. Peliharalah mereka semua sebagaimana mereka (ayah dan bondaku) memelihara aku sewaktu aku kecil-kecil dahulu Ya Allah. Lebih-lebih lagi wahai Allah, limpahi Rahmat mu kepada Allahyarham Ayahanda ku yang telah pergi menemui mu Ya ALLAH.

Ya ALLAH, Bukakanlah pintu rezeki ku seluas-luasnya, dengan rezeki yang halal itu semoga aku gunakan untuk perjuangan yang lurus Ya Allah. Ya Allah, kau berilah aku kesihatan tubuh badan Ya Allah, dan dengan kesihatan itu semoga akan aku gunakan untuk ke jalan yang benar Ya Allah.

Ya Allah, kau bahagiakan keluarga ku, isteri ku, anak ku, adik-beradik ku mahupun keluarga ipar-lamai ku. Jadikan mereka semua bersatu di bawah lembayung rahmatmu sebagaimana yang telah engkau amanahkan kepada kami. YA ALLAH.

Wahai ALLAH, terimalah doa aku yang hina ini.

ALLAH HUMMAH YA ALLAH,
ALLAH HUMMA YA RAHMAN,
ALLAH HUMMA YA RAHIM,

AMIN....

RUANG IKLAN KOSONG UNTUK DISEWA/ SPACE FOR RENT

Hantar apa-apa iklan....Saya akan iklan untuk anda..hantar kan ke hassimjelebu@gmail.com/interested pls send email to hassimjelebu@gmail.com

GAMBAR PILIHAN KU

Salam Buat Semua, Ini ada hadiah buat semua yang hadir ke Blog ku ini.

Saturday, January 3, 2015

HASSIM MOHD ABDUL RAHMAN DONGAN SAWAH PADI CANTIK MENGHIJAU

Saya bukan petani..tetapi saya pernah menjadi sebahagian dari Petani...sawah ini lah menjadi saksi aku membanting tulang membantu kedua omak dan abah...Percayalah pada ketika itu, aku membantu omak dan abah di sawah macam rasa terpaksa kerna rakan-rakan sebaya aku sedang bermain-main di sekitar kampong...cemburu betul hati...
 
Pada waktu dan ketika itu, aku rasa macam omak ngan abah tak adil pada aku..kenapa tak beri aku main bersama mereka...tapi itu pemikiran aku yang dulu, diketika itu....andainya dapat ku putarkan masa, pasti aku akan sentiasa bersama abah dan omak di sawah ini..Banchik rindu suasana dulu...Banchik nak bantu omak dan abah, kita nak tolong omak ngan abah kat sawah, kat kobon dengan ikhlas...dulu banchik tak matang...tak pandai bopikir..waktu tu bopikir macam bobudak, keanak-anakan...
 
tapi omak dan abah tak ponah ghaso bosan...zalim nya aku...kini omak dah tak buat sawah dah, dah tak larat...katanya, tapi kalau tengok..omak laie Gagah pada bancik, omak laie kuat pada banchik, omak memang hebat...waktu pegi masuk hutan baru-baru ni, memang mak lagi kuat pada banchik, banchik tak sehebat mak...saying mak sangat...
 
abah pulak dah tak ado kek dunio ini...banyak kenagngan dengan abah, poie sawah, poie tangkap burung, poie amik guna Nau, poie motong gotah, macam macam laie...Banchik ghindu abah...maafkan banchik abah...semoga Abah sentiasa dalam lindungan ALLAH
 













Pak Tani Membanting Tulang mencari rezki
 Kolam Ikan Warisan Arwah Abah...banyak ikan tilapia..


Cantik Menguning...tak lamo lagi kalau ado joki..beduit org sungai buloh

No comments: