DOA KU

Bismillah,

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Berkat junjungan Nabi Muhammad S.A.W. serta para sahabatnya.

Wahai Allah, Ampunilah Dosa Kedua Ibu-BapaKu, Dosa Kedua Ibu Bapa MertuaKu. Peliharalah mereka semua sebagaimana mereka (ayah dan bondaku) memelihara aku sewaktu aku kecil-kecil dahulu Ya Allah. Lebih-lebih lagi wahai Allah, limpahi Rahmat mu kepada Allahyarham Ayahanda ku yang telah pergi menemui mu Ya ALLAH.

Ya ALLAH, Bukakanlah pintu rezeki ku seluas-luasnya, dengan rezeki yang halal itu semoga aku gunakan untuk perjuangan yang lurus Ya Allah. Ya Allah, kau berilah aku kesihatan tubuh badan Ya Allah, dan dengan kesihatan itu semoga akan aku gunakan untuk ke jalan yang benar Ya Allah.

Ya Allah, kau bahagiakan keluarga ku, isteri ku, anak ku, adik-beradik ku mahupun keluarga ipar-lamai ku. Jadikan mereka semua bersatu di bawah lembayung rahmatmu sebagaimana yang telah engkau amanahkan kepada kami. YA ALLAH.

Wahai ALLAH, terimalah doa aku yang hina ini.

ALLAH HUMMAH YA ALLAH,
ALLAH HUMMA YA RAHMAN,
ALLAH HUMMA YA RAHIM,

AMIN....

RUANG IKLAN KOSONG UNTUK DISEWA/ SPACE FOR RENT

Hantar apa-apa iklan....Saya akan iklan untuk anda..hantar kan ke hassimjelebu@gmail.com/interested pls send email to hassimjelebu@gmail.com

GAMBAR PILIHAN KU

Salam Buat Semua, Ini ada hadiah buat semua yang hadir ke Blog ku ini.

SILA KLIK DISINI UNTUK BACA

Sunday, March 1, 2009

ANAK KUNCI DI DALAM TAYAR

27 Feb 2009 (Jumaat) - Pada sebelah petang seperti biasa kita balik. Hari ini Mahani pergi PINANG ada buka pameran disana. Saya hantar Rohana ke KTM untuk dia balik ke Kg dan terus hantar Raihana balik ke Sri Jelok. Saya tidak singgah dirumah Sri Jelok kerana Raihana tinggal seorang. Tak Manis pula. Sebaik sahaja Raihana dah kunci pintu dan kita pasti dia dah selamat, kita terus balik. Hari ini tinggal seorang kat rumah. Sebelum sampai rumah kita singgah makn di kedai Mamak Ibrahim. Kita order Sup Ekor, Telor dadar dan nasi putih. Selesai sahaja makan, kita terus balik. Waktu nak reverse kereta ada bunyi sesuati tapi kita tak endahkan. Sampai di rimah kita dengar bunyi enjin kereta bunyi lain macam. Kita amati bunyi tersebut, rupanya bunyi tayar bocor. Kita cepat-cepat pergi kekedai tayar yang terletak lebih kurang 500 meter jer dari rumah. Setelah pemeriksan, rupanya ada kunci terbenam dalam tayar. Nasib baik boleh tampal. Kena RM 5.00 ringgit.

INI LAH ANAK KUNCI YANG MEMBENAMKAN DIRINYA DALAM TAYAR DEN...

Walaupun ini cerita kunci bocorkan tayar tapi kita nak cerita juga. Kita tinggal sorang malam tu, kat rumah macam biasa buat kerja yang telah di berikan oleh pensyarah. Akibat rasa penat kita tertidur. Dalam pada tidur kita tersedar sebab tekak rasa mual nak muntak. Kita terus lari dan masuk bilik air...mbuuureekkhkdgdy....kita muntah...lama dalam bilik air. Rasanya habis semua sup ekar, telur dan nasi putih keluar balik. Lepas aja muntah, kita rasa ok balik. Alhamdulillah...

No comments: