DOA KU

Bismillah,

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Berkat junjungan Nabi Muhammad S.A.W. serta para sahabatnya.

Wahai Allah, Ampunilah Dosa Kedua Ibu-BapaKu, Dosa Kedua Ibu Bapa MertuaKu. Peliharalah mereka semua sebagaimana mereka (ayah dan bondaku) memelihara aku sewaktu aku kecil-kecil dahulu Ya Allah. Lebih-lebih lagi wahai Allah, limpahi Rahmat mu kepada Allahyarham Ayahanda ku yang telah pergi menemui mu Ya ALLAH.

Ya ALLAH, Bukakanlah pintu rezeki ku seluas-luasnya, dengan rezeki yang halal itu semoga aku gunakan untuk perjuangan yang lurus Ya Allah. Ya Allah, kau berilah aku kesihatan tubuh badan Ya Allah, dan dengan kesihatan itu semoga akan aku gunakan untuk ke jalan yang benar Ya Allah.

Ya Allah, kau bahagiakan keluarga ku, isteri ku, anak ku, adik-beradik ku mahupun keluarga ipar-lamai ku. Jadikan mereka semua bersatu di bawah lembayung rahmatmu sebagaimana yang telah engkau amanahkan kepada kami. YA ALLAH.

Wahai ALLAH, terimalah doa aku yang hina ini.

ALLAH HUMMAH YA ALLAH,
ALLAH HUMMA YA RAHMAN,
ALLAH HUMMA YA RAHIM,

AMIN....

RUANG IKLAN KOSONG UNTUK DISEWA/ SPACE FOR RENT

Hantar apa-apa iklan....Saya akan iklan untuk anda..hantar kan ke hassimjelebu@gmail.com/interested pls send email to hassimjelebu@gmail.com

GAMBAR PILIHAN KU

Salam Buat Semua, Ini ada hadiah buat semua yang hadir ke Blog ku ini.

SILA KLIK DISINI UNTUK BACA

Sunday, March 1, 2009

MENGEMBARA KE NEGERI DIBAWAH BAYU PART 1

14 - 16 Feb 2009 yang lalu, saya pergi ke Sabah kerana menemankan isteri saya bekerja di sana. Kesempatan itu, saya pergi berjalan-jalan bersama Lutfi during Mahani kerja...
Ini ambil gambar sewaktu dari dalam kereta..

Wahai pengungjung laman web ku...itu lah gunung kinabalu...

Mmm...sejuk diatas sana...tumbuhan pun tiada yang hidup...


Pandanglah...dan lihatlah...Gunung Kinabalu yang Tinggii...

Ini ada gambar di bawah sana....walaupun ada di kaki gunung kinabalu...tetapi kita dah berada ditahap yang tinggi dan sejuknya seperti di Cameron Highlands...

Lagi Gunung Kinabaluu...
Abi..ini ker gunung yang abi kata abi dah panjat tu?...haa..ahahh..iyalah..waktu tu abi muda lagi..

Abi penat...dah tak larat...Lutfi nak minum air gunung...boleh laa...

Ini semasa berada di Kaki Gunung Kinabalu. Sebaik sahaja mencecah kaki disini, saya terbayangkan kembali sejarah tahun 1998 dimana saya berjaya menawan puncak gunung kinabalu bersama-sama rakan Kelab Kilat, Kuala Lumpur.

Ini gunung Kinabalu ketika ianya ditutup awan.

Ada satu pelantar pemandangan untuk pelawat disediakan.

Ini adalah Tuan haji Sarapudin. Baik orangnya. Beliaulah yang bawa saya ke sini dengan teksinya HS 101. degan bayaran RM 170.00 sahaja. 2 jam pejalanan dari hotel ke Gunung ini. Saya bagi Tips pada pakcik ini sebanyak RM 30.00. Saya ada pesan pada dia, kalau turun di KL, beritahulah saya.


Mmm..nak berposing lah pulak..gambar ini Lutfi yang ambil..rasanya dia dah bertambah pandai ambil gambar walaupun umurnya belum cecah 6 tahun...

Lutfi bergambar di hadapan Muzium Gunung Kinabalu

Sabah dalam tangan ku...heee..hheee


Bunga Reflesia..bungan terbesar di dunia





Ini ketika di bukit Bendera. Soo..dari situ kita boleh nampak keseluruhan pemandangan bandar KK. Nampak pulau dan laut.

Ini ketika di pelabuhan.

Milik siapakan jejaka hensem ini..mmm...
Oooo...milik dia rupanyaa....
Cantik tak gambar matahari terbenammm..terpesonaa...punyaa..


Mmmm...kita memang suka ikan dan udang. Tapi sayang mahani dan Lutfi tak suka...so kita makan sorang-sorang lah...hari-haro macamnieee...murah aja.. RM 5.00 hengget sahaja
MAmpu kah aku menelan mutiara yang bersinar itu....
Magic woman with hand fireeee....
Wahai matahari...kalaulah aku dapat menatang mu..sebegini rupa...tapi kuasa allah jualah yang maha hebatnya...
Ini adalah sewaktu kita pergi US dahulu...heee...kat sabah jerr

Gamabr matahri terbenam...lagii

Amboiii girang nya anokk aboohhh...makan apa tuuu

Ini adalah rupa gambar mutiara yang amsih mentah yang sedang melekat dikulit ibu mutiara

Di depan Pasar Filipina...tempat jual mutiara ...
Kita pun tak ingat nama pantai ini...


Ini semasa di Zoo Liar di Lok Kawi...

Amboi comelnya anak abii..sama comel dengan anak gajahhh...
Ini adalah anak orang utan...ketika buat pertunjukan...
Ini adalah burung kaka tua yang buat pertunjukan...mengkagumkan...


Dengar cerita di Kg Sg Buloh juga dah ada orang pelihara Kijang...mm..hebat...


Di hadapan Zooo...
Cantikkann...UNIKKK


Punya banyak tempat menarik...kat troli hotel juga jadi pilihan....
Bergambar dengan Abng Polis ketika di Airport KK


Ketika makan malam didalam kapal terbang....

No comments: