DOA KU

Bismillah,

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Berkat junjungan Nabi Muhammad S.A.W. serta para sahabatnya.

Wahai Allah, Ampunilah Dosa Kedua Ibu-BapaKu, Dosa Kedua Ibu Bapa MertuaKu. Peliharalah mereka semua sebagaimana mereka (ayah dan bondaku) memelihara aku sewaktu aku kecil-kecil dahulu Ya Allah. Lebih-lebih lagi wahai Allah, limpahi Rahmat mu kepada Allahyarham Ayahanda ku yang telah pergi menemui mu Ya ALLAH.

Ya ALLAH, Bukakanlah pintu rezeki ku seluas-luasnya, dengan rezeki yang halal itu semoga aku gunakan untuk perjuangan yang lurus Ya Allah. Ya Allah, kau berilah aku kesihatan tubuh badan Ya Allah, dan dengan kesihatan itu semoga akan aku gunakan untuk ke jalan yang benar Ya Allah.

Ya Allah, kau bahagiakan keluarga ku, isteri ku, anak ku, adik-beradik ku mahupun keluarga ipar-lamai ku. Jadikan mereka semua bersatu di bawah lembayung rahmatmu sebagaimana yang telah engkau amanahkan kepada kami. YA ALLAH.

Wahai ALLAH, terimalah doa aku yang hina ini.

ALLAH HUMMAH YA ALLAH,
ALLAH HUMMA YA RAHMAN,
ALLAH HUMMA YA RAHIM,

AMIN....

RUANG IKLAN KOSONG UNTUK DISEWA/ SPACE FOR RENT

Hantar apa-apa iklan....Saya akan iklan untuk anda..hantar kan ke hassimjelebu@gmail.com/interested pls send email to hassimjelebu@gmail.com

GAMBAR PILIHAN KU

Salam Buat Semua, Ini ada hadiah buat semua yang hadir ke Blog ku ini.

SILA KLIK DISINI UNTUK BACA

Wednesday, December 9, 2009

MEE TARIK OR LAH MIEN

We are in one family
Business our is only start at 5.00 p.m and close at 10.00 p.m.
This is Imam Yusof, tak tahulah pulak dari mana, Orang Malaysia Kot...
Ini menu kedai dia... ada macam-macam pilihan goreng-goreng ala masakan cina
Harga yang berpatutan


Tengah makan lerrr

Mee tarik masak kicap...

Kueh tiaw Kungfu

Tengok nih, dia tengah tunjuk skill kat saya

Dah mula nak jadi sikit-sikit
Baru nak mula, dia bulat kan dulu tepung tu...
Ini dia tengah tarik-tarik mee tu...tu yang tak nampak..maklumlah amik pakai HP.. tak jelas sangat
Kan tengok..macam special jerr...

Lagi dia tarik-tarik... hooo..hoo.. hoo

Haa tu jadik mee kan...tarik lagiii


Iaahh... tunjuk skill lagi...


Tadi lepas balik kerja, kami sekeluarga makan dekat Kajang. Kedai nie baru dibuka 01 November 2009 yang lalu.

Apa yang spesial nya? Mmmm you all pernah tengok cerita Cina tak yang makan Mee kat tepi-tepi jalan tu? Perasan tak macamana mereka buat Mee tu hanya guna tangan kan... Inilah namanya mee tarik @ Lah Mien dalam Bahasa Mandarin.

Aku dapat tahu kedai ini daripada Pak Cik aku. So aku pun nak cubalah... Mmm sedap beb... Mee dia sungguh lembut...

Sempat juga aku berbual dengan tukang buat mee tu, apa lagi guna kan pengetahuan Bahasa Mandarin yang aku belajar dari UiTM tu lah... sepatah dua aja... lebih-lebih tak tahu nak jawap.

Tukang buat Mee tu namanya Ali Han dan yang tukang rebus mee tu namanya Imam yusoff. Aku tanya Ali Han dalam bahasa Mandarin ( Ni Chu Chai?) dia jawap Beijing...

Menurut kakak (orang melayu kita) yang amik order tu, mereka ini dibawa kesini oleh Persatuan cina Muslim Malaysia.

So, kalau nak cuba bolehlah pergi kekedai ini.... cara nak pergi kedai ini ialah berhadapan dengan Hospital Sentosa tapi ke depan sedikit...dalam 300 meter, Kalau dari Kajang Ke Highway sebelah kiri. Berada dicelah kedai Perabot second hand dan kedai jual kereta... carilah yaa...
Selamat menjamu seleraaa....

6 comments:

Unknown said...

salam sahabat, nak tanya skit . kedai ni masih kat situ lg atau dah pindah. kedai tu nama apa?

Unknown said...

salam, kedai mee ni masih berniaga kat situ lg ka? kedai ni nama apa?

Unknown said...

salam ,kedai mee tarik ni masih berniaga kat situ lg ka? kedai ni nama apa?

Unknown said...

salam kedai mee ni masih lg di situ ka, kedai ni nama apa?

Unknown said...

salam sahabat, nak tanya skit . kedai ni masih kat situ lg atau dah pindah. kedai tu nama apa?

Anonymous said...

ya allah sahabat mohd faisal..saya tak perasan saudara bertanya..maafkan saya...kedai tu lama tutup...ada dengar mee tarik ada di sg besi...tapi lokasi sebanar I pun tak apsti...